Ι. Агульныя палажэнні
- Сапраўднае палажэнне ўсталёўвае мэту, асноўныя задачы і парадак функцыянавання бацькоўскага ўніверсітэта (далей – універсітэта).
- Універсітэт адкрыты і працуе на базе дзяржаўнай установы адукацыі “Бярозавіцкая сярэдняя школа” Пінскага раёна.
- Мэта ўніверсітэта - стварэнне ўмоў для павышэння бацькоўскай кампетэнтнасці, гарманізацыі дзіцяча-бацькоўскіх адносін у сям'і.
- Асноўныя задачы, якія вырашаюцца ў рамках універсітэта:
- стварыць сістэму бесперапыннай псіхолага-педагагічнай адукацыі
бацькоў і спрыяць фарміраванню ў іх бацькоўскіх кампетэнцый, якія адказваюць патрабаванням часу;
- садзейнічаць павышэнню адказнасці бацькоў за выхаванне дзяцей і
пашырэнню іх прававых ведаў;
- папулярызаваць станоўчы вопыт сямейнага выхавання.
- У сваёй рабоце ўніверсітэт кіруецца:
- Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі;
- Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб шлюбе і сям'і;
- Інструктыўна-метадычным пісьмом Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь “Асаблівасці арганізацыі сацыяльнай, выхаваўчай і ідэалагічнай работы ва ўстановах агульнай сярэдняй адукацыі ў 2020/2021 навучальным годзе”;
- сапраўдным палажэннем ;
- іншымі нарматыўнымі прававымі актамі Рэспублікі Беларусь, метадычнымі матэрыяламі Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь.
- Універсітэт знаходзіцца ў непасрэдным падначаленні дырэктара школы.
- Кіраўніцтва работай універсітэта ажыццяўляе намеснік дырэктара па вучэбна-выхаваўчай рабоце.
- У склад універсітэта ўваходзяць 4 кафедры:
- Кафедра прававых ведаў;
- Кафедра узроставай і сямейнай псіхалогіі;
- Кафедра педагогікі;
- Кафедра канструктыўнага ўзаемадзеяння.
- Кіраўніцтва кафедрай ажыццяўляецца на грамадскіх пачатках педагагічным работнікам (загадчыкам кафедры), якому дадзеная функцыя прызначана загадам дырэктара школы.
- На афіцыйным інтэрнэт-сайце ўстановы адукацыі ствараецца рубрыка “Бацькоўскі ўніверсітэт” з магчымасцю інтэрактыўных зносін мэтавай аўдыторыі. Адміністрыраванне рубрыкі на грамадскіх пачатках ажыццяўляе настаўнік гісторыі, якому дадзеная функцыя прызначана загадам дырэктара школы.
II. Дзейнасць універсітэта
- Арганізацыя адукацыйнага працэсу ва ўніверсітэце ажыццяўляецца зыходзячы з запытаў бацькоў і законных прадстаўнікоў непаўналетніх.
- Навучальны год ва ўніверсітэце пачынаецца з 15 кастрычніка і заканчваецца не пазней за 25 мая навучальнага года і складаецца з 4-х сесій:
1-я сесія – кастрычнік - лістапад;
2-я сесія – снежань - студзень;
3-я сесія – люты - сакавік;
4-я сесія – красавік - май.
- Тэматыку заняткаў ва ўніверсітэце распрацоўваюць загадчыкі кафедр з улікам запытаў бацькоў і законных прадстаўнікоў непаўналетніх.
- Да правядзення заняткаў ва ўніверсітэце могуць прыцягвацца на добраахвотных пачатках выкладчыкі, педагогі, выхавальнікі, спецыялісты розных абласцей, а таксама прадстаўнікі бацькоўскай грамадскасці, якія з'яўляюцца прызнанымі спецыялістамі ў сваёй прафесійнай дзейнасці. Кадравыя рэсурсы фарміруюцца кіраўніцтвам бацькоўскага ўніверсітэта пры падтрымцы дырэктара школы.
- Навучанне бацькоў можа ажыццяўляцца як у вочнай, так і завочнай (дыстанцыйнай) формах.
- Навучанне бацькоў арганізуецца па цыклах:
- I цыкл для бацькоў навучэнцаў I ступені агульнай сярэдняй адукацыі,
- II цыкл - для бацькоў навучэнцаў II ступені агульнай сярэдняй
адукацыі,
- III цыкл - для бацькоў навучэнцаў III ступені агульнай сярэдняй
адукацыі.
- Вочная форма навучання складаецца з 2-х модуляў: базавы і варыятыўны.
- Базавы модуль утрымлівае абавязковыя для навучання 4 курсы:
- I- асновы прававых ведаў,
- II- асновы ўзроставай і сямейнай псіхалогіі;
- III -асновы педагагічных ведаў;
- IV- асновы канструктыўнага ўзаемадзеяння.
- Варыятыўны модуль прадугледжвае навучанне «Бацька - бацька». Вядучымі курсаў дадзенага модуля з'яўляюцца самыя ініцыятыўныя бацькі, якія з'яўляюцца высокакваліфікаванымі спецыялістамі ў якой-небудзь прафесійнай або прыкладной дзейнасці.
- Пры адсутнасці кваліфікаваных спецыялістаў, па асобных напрамках навучання можа выкарыстоўвацца завочная (дыстанцыйная) форма навучання. Дыстанцыйная форма навучання ўжываецца і ў выпадку пагаршэння эпідэміялагічнай абстаноўкі і, у сувязі з гэтым, забароны вочных сустрэч з бацькамі.
- Заняткі ва ўніверсітэце могуць быць арганізаваны ў выглядзе тэарэтычных семінараў, семінараў-практыкумаў; дыскусійных заняткаў («круглы стол», дыспут, дэбаты і інш.); трэнінгавых заняткаў; дзелавых і ролевых гульняў, педагагічных чытанняў і інш.
- Па заканчэнні навучальнага года пры ўмове наведвання ўсіх заняткаў цыкла бацькі атрымліваюць электронны сертыфікат устаноўленага ўстановай адукацыі ўзору.
III. Удзельнікі бацькоўскага ўніверсітэта.
Іх правы і адказнасць
- Усе ўдзельнікі бацькоўскага ўніверсітэта раўнапраўныя і могуць уносіць прапановы па ўдасканаленні арганізацыі і зместу заняткаў; актыўна ўдзельнічаць у рабоце ўніверсітэта; пашыраць тэматыку навучальных модуляў.
- Адказнасць за арганізацыю, падрыхтоўку і правядзенне заняткаў, інфармаванне бацькоў аб рабоце ўніверсітэта нясуць загадчыкі кафедрамі і намеснік дырэктара па вучэбна-выхаваўчай рабоце.
24.Усе ўдзельнікі ўніверсітэта абавязаны кіравацца агульнапрынятымі нормамі культуры паводзін.
IV. Дакументацыя ўніверсітэта
25. Ва ўніверсітэце прадугледжана наяўнасць наступных дакументаў:
- Копія загаду аб арганізацыі бацькоўскага ўніверсітэта;
- Палажэнне аб бацькоўскім універсітэце;
- План работы бацькоўскага ўніверсітэта;
- Формы анкет для бацькоў (3- па 1 - й для кожнага цыклу);
- Узор электроннага сертыфіката, усталяванага ўстановай адукацыі ўзору.
свернуть