Об университете

ПАЛАЖЭННЕ аб бацькоўскім універсітэце

развернуть

Ι. Агульныя  палажэнні

 

  1. Сапраўднае палажэнне ўсталёўвае мэту, асноўныя задачы і парадак функцыянавання бацькоўскага ўніверсітэта (далей – універсітэта).
  2. Універсітэт адкрыты і працуе на базе дзяржаўнай установы адукацыі “Бярозавіцкая сярэдняя школа” Пінскага раёна.
  3. Мэта ўніверсітэта - стварэнне ўмоў для павышэння бацькоўскай кампетэнтнасці, гарманізацыі дзіцяча-бацькоўскіх адносін у сям'і.
  4. Асноўныя задачы, якія вырашаюцца ў рамках універсітэта:

- стварыць  сістэму   бесперапыннай   псіхолага-педагагічнай адукацыі

бацькоў і спрыяць фарміраванню ў іх бацькоўскіх кампетэнцый, якія адказваюць патрабаванням часу;

- садзейнічаць  павышэнню  адказнасці  бацькоў за выхаванне дзяцей і

пашырэнню іх прававых ведаў;

- папулярызаваць станоўчы вопыт сямейнага выхавання.

  1. У сваёй рабоце ўніверсітэт кіруецца:

       - Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі;

       - Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб шлюбе і сям'і;

       - Інструктыўна-метадычным пісьмом Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь “Асаблівасці арганізацыі сацыяльнай, выхаваўчай і ідэалагічнай работы ва ўстановах агульнай сярэдняй адукацыі ў 2020/2021 навучальным годзе”;

       - сапраўдным палажэннем ;

       - іншымі нарматыўнымі прававымі актамі Рэспублікі Беларусь, метадычнымі матэрыяламі Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь.

  1. Універсітэт знаходзіцца ў непасрэдным падначаленні дырэктара школы.
  2. Кіраўніцтва работай універсітэта ажыццяўляе намеснік дырэктара па вучэбна-выхаваўчай рабоце.
  3. У склад універсітэта ўваходзяць 4 кафедры:

- Кафедра прававых ведаў;

- Кафедра узроставай і сямейнай псіхалогіі;

- Кафедра педагогікі;

- Кафедра канструктыўнага ўзаемадзеяння.

  1. Кіраўніцтва кафедрай ажыццяўляецца на грамадскіх пачатках педагагічным работнікам (загадчыкам кафедры), якому дадзеная функцыя прызначана загадам дырэктара школы.
  2. На афіцыйным інтэрнэт-сайце ўстановы адукацыі ствараецца рубрыка “Бацькоўскі ўніверсітэт” з магчымасцю інтэрактыўных зносін мэтавай аўдыторыі. Адміністрыраванне рубрыкі на грамадскіх пачатках ажыццяўляе настаўнік гісторыі, якому дадзеная функцыя прызначана загадам дырэктара школы.

 

                                                                                       II. Дзейнасць універсітэта

  1. Арганізацыя адукацыйнага працэсу ва ўніверсітэце ажыццяўляецца зыходзячы з запытаў бацькоў і законных прадстаўнікоў непаўналетніх.
  2. Навучальны год ва ўніверсітэце пачынаецца з 15 кастрычніка і заканчваецца не пазней за 25 мая навучальнага года і складаецца з 4-х сесій:

1-я сесія – кастрычнік - лістапад;

2-я сесія – снежань - студзень;

3-я сесія – люты - сакавік;

4-я сесія – красавік - май.

  1. Тэматыку заняткаў ва ўніверсітэце распрацоўваюць загадчыкі кафедр з улікам запытаў бацькоў і законных прадстаўнікоў непаўналетніх.
  2. Да правядзення заняткаў ва ўніверсітэце могуць прыцягвацца на добраахвотных пачатках выкладчыкі, педагогі, выхавальнікі, спецыялісты розных абласцей, а таксама прадстаўнікі бацькоўскай грамадскасці, якія з'яўляюцца прызнанымі спецыялістамі ў сваёй прафесійнай дзейнасці. Кадравыя рэсурсы фарміруюцца кіраўніцтвам бацькоўскага ўніверсітэта пры падтрымцы дырэктара школы.
  3. Навучанне бацькоў можа ажыццяўляцца як у вочнай, так і завочнай (дыстанцыйнай) формах.
  4. Навучанне бацькоў арганізуецца па цыклах:

- I цыкл для бацькоў навучэнцаў I ступені агульнай сярэдняй адукацыі,    

- II цыкл - для   бацькоў   навучэнцаў   II   ступені   агульнай  сярэдняй   

адукацыі,

- III цыкл - для   бацькоў   навучэнцаў    III   ступені агульнай сярэдняй

адукацыі.

  1. Вочная форма навучання складаецца з 2-х модуляў: базавы і варыятыўны.
  2. Базавы модуль утрымлівае абавязковыя для навучання 4 курсы:

- I- асновы прававых ведаў,

- II- асновы ўзроставай і сямейнай псіхалогіі;

- III -асновы педагагічных ведаў;

- IV- асновы канструктыўнага ўзаемадзеяння.

  1. Варыятыўны модуль прадугледжвае навучанне «Бацька - бацька». Вядучымі курсаў дадзенага модуля з'яўляюцца самыя ініцыятыўныя бацькі, якія з'яўляюцца высокакваліфікаванымі спецыялістамі ў якой-небудзь прафесійнай або прыкладной дзейнасці.
  2. Пры адсутнасці кваліфікаваных спецыялістаў, па асобных напрамках навучання можа выкарыстоўвацца завочная (дыстанцыйная) форма навучання. Дыстанцыйная форма навучання ўжываецца і ў выпадку пагаршэння эпідэміялагічнай абстаноўкі і, у сувязі з гэтым, забароны вочных сустрэч з бацькамі.
  3. Заняткі ва ўніверсітэце могуць быць арганізаваны ў выглядзе тэарэтычных семінараў, семінараў-практыкумаў; дыскусійных заняткаў («круглы стол», дыспут, дэбаты і інш.); трэнінгавых заняткаў; дзелавых і ролевых гульняў, педагагічных чытанняў і інш.
  4. Па заканчэнні навучальнага года пры ўмове наведвання ўсіх заняткаў цыкла бацькі атрымліваюць электронны сертыфікат устаноўленага ўстановай адукацыі ўзору.

                                       

III. Удзельнікі бацькоўскага ўніверсітэта.

Іх правы і адказнасць

  1. Усе ўдзельнікі бацькоўскага ўніверсітэта раўнапраўныя і могуць уносіць прапановы па ўдасканаленні арганізацыі і зместу заняткаў; актыўна ўдзельнічаць у рабоце ўніверсітэта; пашыраць тэматыку навучальных модуляў.
  2. Адказнасць за арганізацыю, падрыхтоўку і правядзенне заняткаў, інфармаванне бацькоў аб рабоце ўніверсітэта нясуць загадчыкі кафедрамі і намеснік дырэктара па вучэбна-выхаваўчай рабоце.

    24.Усе ўдзельнікі ўніверсітэта абавязаны кіравацца агульнапрынятымі нормамі культуры паводзін.

 

                                                                         IV. Дакументацыя ўніверсітэта

25. Ва ўніверсітэце прадугледжана наяўнасць наступных дакументаў:

- Копія загаду аб арганізацыі бацькоўскага ўніверсітэта;

- Палажэнне аб бацькоўскім універсітэце;

- План работы бацькоўскага ўніверсітэта;

- Формы анкет для бацькоў (3- па 1 - й для кожнага цыклу);

- Узор электроннага сертыфіката, усталяванага ўстановай адукацыі ўзору.

 

свернуть

ПЛАН РАБОТЫ БАЦЬКОЎСКАГА УНІВЕРСІТЭТА на 2024-2025 навучальны год

развернуть

I СТУПЕНЬ - “МАЁ ДЗІЦЯ - МАЛОДШЫ ШКОЛЬНІК”

Тэма заняткаў, пералік

вывучаемых пытанняў

Тэрмін правядзення 

Форма правядзення

Адказны

1 КЛАС

1

Адаптацыя вучняў у 1-м класе

02.09.2024

Лекцыя

Бурман Ж.У.

2

Рэжым дня школьніка

26.12.2024

Гутарка

3

Значэнне сямейных традыцый у фарміраванні і развіцці дзіцяці

студзень

Дыскусія

4

Дадатныя эмоцыі ў жыцці школьніка

красавік

Круглы стол

2 КЛАС

1

Як бацькі могуць дапамагчы дзіцяці вучыцца

02.10.2024

Гутарка

Літвінка І.У.

2

Галоўныя правілы здаровага ладу жыцця

11.12.2024

Круглы стол

3

Уплыў сям’і на эмацыянальны стан

Люты

Лекцыя

4

Працоўнае выхаванне дзяцей ў сям’і

Май

Круглы стол

3 КЛАС

1

Значэнне школьнай адзнакі ў жыцці дзіцяці

07.09.2024

Гутарка

Ішчык Н.С.

2

Псіхалагічныя і фізіялагічныя асаблівасці трэццякласнікаў

15.11.2024

Лекцыя

3

Здаровая сям’я - здаровыя дзеці

Студзень

Круглы стол

4

Эфектыўныя зносіны ў сям’і - залог поспеху вучня

Красавік

Гутарка

4 КЛАС

1

Узроставыя псіхафізіялачныя асаблівасці вучняў 4 - х класаў

07.09.2024

Лекцыя

Кахавец А.М.

2

Як навучыць дзіця жыць у свеце людзей

11.12.2024

Круглы стол

3

Дзіця і камп’ютар

Люты

Канферэнцыя

4

Кніга ў жыцці школьніка

Май

Дыскусія /форум

II СТУПЕНЬ - “МАЁ ДЗІЦЯ - ПАДЛЕТАК”

5 КЛАС

1

Адаптацыя дзіцяці ў новым калектыве

27.09.2024

Гутарка

Кныш      А.У.

2

Дзіця сярод аднагодкаў

01.11 .2024

Круглы стол

3

Ваша дзіця вырасла

Люты

Лекцыя

4

Меры пакарання і заахвочвання ў сучаснай сям’і.

Май

Круглы стол

6 КЛАС

1

  Сям’я як асабістае мікраасяроддзе жыцця і развіцця дзіцяці

07.09

Лекцыя

Чугай Н.І.

2

Прафілактыка праблемных паводзін падлеткаў

07.12

Круглы стол

3

Бяспечнасць паводзін ў сетцы Інтэрнэт

Люты

Лекцыя

4

Арганізацыя летняга адпачынку

Май

Даведка

7 КЛАС

1

Узроставыя асаблівасці 13-14гадовых падлеткаў

20.09

Лекцыя

Яромчык А.С.

2

Фактары і прычыны правапарушэнняў сярод падлеткаў

29.11

Круглы стол

3

Псіхалагічны клімат у сям’і.

люты

Дыскусія

4

Як павысіць

вучэбную матывацыю падлеткаў.

красавік

Бяседа

8 КЛАС

1

Жыццёвыя мэты падлеткаў.

07.09

Дыялог

Лукашэвіч В.М.

2

Як зберагчы падлетка ад гвалту.

06.11

Круглы стол

3

Асцярожна: непрыемнасцi.

Студзень

Гутарка

4

Культура паводзiн у канфлiктных сiтуацыях.

Сакавiк

Лекцыя

9 КЛАС

1

Партрэт сучаснага падлетка

31.10.2024

Лекцыя

Свішч Л.У

2

Агрэсія, яе прычыны і наступствы

27.12.2024

Гутарка

3

Фарміраванне здаровага ладу жыцця: шкодныя звычкі і як ім супрацьстаяць

Сакавік

Круглы стол

4

Прафесійная арыентацыя дзевяцікласнікаў. Як дапамагчы падлетку выбраць прафесію

Май

Круглы стол

III  СТУПЕНЬ - “МАЁ ДЗІЦЯ - СТАРШАКЛАСНІК”

10 КЛАС

1

Здароўе - гэта жыццё

07.09.2024

Семінар-практыкум

Амельчанка Л.У.

2

Першае каханне ў жыцці вашага дзіцяці

06.11.2024

Круглы стол

3

Роля сям’і ў фарміраванні рэпрадуктыўнага здароўя юнакоў і дзяўчат

Люты

Дыскусія

4

Як дапамагчы старшакласніку набыць упэўненасць у сабе?

Красавік

Круглы стол

11 КЛАС

1

Як дапамагчы старшакласніку ў прафесійным самавызначэнні

07.09.2024

Круглы стол

Варабей М.М.

2

Як зберагчы дзіця ад залежнасцей

26.12.2024

Семінар-практыкум

3

Падрыхтоўка старшакласнікаў да будучага сямейнага жыцця

Люты

Дыскусія

4

Як дапамагчы дзіцяці ў перыяд падрыхтоўкі да экзаменаў

Красавік

Псіхалагічны трэнінг

 

 

свернуть
поделиться в: