Об университете

ПАЛАЖЭННЕ аб бацькоўскім універсітэце

развернуть

Ι. Агульныя  палажэнні

 

  1. Сапраўднае палажэнне ўсталёўвае мэту, асноўныя задачы і парадак функцыянавання бацькоўскага ўніверсітэта (далей – універсітэта).
  2. Універсітэт адкрыты і працуе на базе дзяржаўнай установы адукацыі “Бярозавіцкая сярэдняя школа” Пінскага раёна.
  3. Мэта ўніверсітэта - стварэнне ўмоў для павышэння бацькоўскай кампетэнтнасці, гарманізацыі дзіцяча-бацькоўскіх адносін у сям'і.
  4. Асноўныя задачы, якія вырашаюцца ў рамках універсітэта:

- стварыць  сістэму   бесперапыннай   псіхолага-педагагічнай адукацыі

бацькоў і спрыяць фарміраванню ў іх бацькоўскіх кампетэнцый, якія адказваюць патрабаванням часу;

- садзейнічаць  павышэнню  адказнасці  бацькоў за выхаванне дзяцей і

пашырэнню іх прававых ведаў;

- папулярызаваць станоўчы вопыт сямейнага выхавання.

  1. У сваёй рабоце ўніверсітэт кіруецца:

       - Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі;

       - Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб шлюбе і сям'і;

       - Інструктыўна-метадычным пісьмом Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь “Асаблівасці арганізацыі сацыяльнай, выхаваўчай і ідэалагічнай работы ва ўстановах агульнай сярэдняй адукацыі ў 2020/2021 навучальным годзе”;

       - сапраўдным палажэннем ;

       - іншымі нарматыўнымі прававымі актамі Рэспублікі Беларусь, метадычнымі матэрыяламі Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь.

  1. Універсітэт знаходзіцца ў непасрэдным падначаленні дырэктара школы.
  2. Кіраўніцтва работай універсітэта ажыццяўляе намеснік дырэктара па вучэбна-выхаваўчай рабоце.
  3. У склад універсітэта ўваходзяць 4 кафедры:

- Кафедра прававых ведаў;

- Кафедра узроставай і сямейнай псіхалогіі;

- Кафедра педагогікі;

- Кафедра канструктыўнага ўзаемадзеяння.

  1. Кіраўніцтва кафедрай ажыццяўляецца на грамадскіх пачатках педагагічным работнікам (загадчыкам кафедры), якому дадзеная функцыя прызначана загадам дырэктара школы.
  2. На афіцыйным інтэрнэт-сайце ўстановы адукацыі ствараецца рубрыка “Бацькоўскі ўніверсітэт” з магчымасцю інтэрактыўных зносін мэтавай аўдыторыі. Адміністрыраванне рубрыкі на грамадскіх пачатках ажыццяўляе настаўнік гісторыі, якому дадзеная функцыя прызначана загадам дырэктара школы.

 

                                                                                       II. Дзейнасць універсітэта

  1. Арганізацыя адукацыйнага працэсу ва ўніверсітэце ажыццяўляецца зыходзячы з запытаў бацькоў і законных прадстаўнікоў непаўналетніх.
  2. Навучальны год ва ўніверсітэце пачынаецца з 15 кастрычніка і заканчваецца не пазней за 25 мая навучальнага года і складаецца з 4-х сесій:

1-я сесія – кастрычнік - лістапад;

2-я сесія – снежань - студзень;

3-я сесія – люты - сакавік;

4-я сесія – красавік - май.

  1. Тэматыку заняткаў ва ўніверсітэце распрацоўваюць загадчыкі кафедр з улікам запытаў бацькоў і законных прадстаўнікоў непаўналетніх.
  2. Да правядзення заняткаў ва ўніверсітэце могуць прыцягвацца на добраахвотных пачатках выкладчыкі, педагогі, выхавальнікі, спецыялісты розных абласцей, а таксама прадстаўнікі бацькоўскай грамадскасці, якія з'яўляюцца прызнанымі спецыялістамі ў сваёй прафесійнай дзейнасці. Кадравыя рэсурсы фарміруюцца кіраўніцтвам бацькоўскага ўніверсітэта пры падтрымцы дырэктара школы.
  3. Навучанне бацькоў можа ажыццяўляцца як у вочнай, так і завочнай (дыстанцыйнай) формах.
  4. Навучанне бацькоў арганізуецца па цыклах:

- I цыкл для бацькоў навучэнцаў I ступені агульнай сярэдняй адукацыі,    

- II цыкл - для   бацькоў   навучэнцаў   II   ступені   агульнай  сярэдняй   

адукацыі,

- III цыкл - для   бацькоў   навучэнцаў    III   ступені агульнай сярэдняй

адукацыі.

  1. Вочная форма навучання складаецца з 2-х модуляў: базавы і варыятыўны.
  2. Базавы модуль утрымлівае абавязковыя для навучання 4 курсы:

- I- асновы прававых ведаў,

- II- асновы ўзроставай і сямейнай псіхалогіі;

- III -асновы педагагічных ведаў;

- IV- асновы канструктыўнага ўзаемадзеяння.

  1. Варыятыўны модуль прадугледжвае навучанне «Бацька - бацька». Вядучымі курсаў дадзенага модуля з'яўляюцца самыя ініцыятыўныя бацькі, якія з'яўляюцца высокакваліфікаванымі спецыялістамі ў якой-небудзь прафесійнай або прыкладной дзейнасці.
  2. Пры адсутнасці кваліфікаваных спецыялістаў, па асобных напрамках навучання можа выкарыстоўвацца завочная (дыстанцыйная) форма навучання. Дыстанцыйная форма навучання ўжываецца і ў выпадку пагаршэння эпідэміялагічнай абстаноўкі і, у сувязі з гэтым, забароны вочных сустрэч з бацькамі.
  3. Заняткі ва ўніверсітэце могуць быць арганізаваны ў выглядзе тэарэтычных семінараў, семінараў-практыкумаў; дыскусійных заняткаў («круглы стол», дыспут, дэбаты і інш.); трэнінгавых заняткаў; дзелавых і ролевых гульняў, педагагічных чытанняў і інш.
  4. Па заканчэнні навучальнага года пры ўмове наведвання ўсіх заняткаў цыкла бацькі атрымліваюць электронны сертыфікат устаноўленага ўстановай адукацыі ўзору.

                                       

III. Удзельнікі бацькоўскага ўніверсітэта.

Іх правы і адказнасць

  1. Усе ўдзельнікі бацькоўскага ўніверсітэта раўнапраўныя і могуць уносіць прапановы па ўдасканаленні арганізацыі і зместу заняткаў; актыўна ўдзельнічаць у рабоце ўніверсітэта; пашыраць тэматыку навучальных модуляў.
  2. Адказнасць за арганізацыю, падрыхтоўку і правядзенне заняткаў, інфармаванне бацькоў аб рабоце ўніверсітэта нясуць загадчыкі кафедрамі і намеснік дырэктара па вучэбна-выхаваўчай рабоце.

    24.Усе ўдзельнікі ўніверсітэта абавязаны кіравацца агульнапрынятымі нормамі культуры паводзін.

 

                                                                         IV. Дакументацыя ўніверсітэта

25. Ва ўніверсітэце прадугледжана наяўнасць наступных дакументаў:

- Копія загаду аб арганізацыі бацькоўскага ўніверсітэта;

- Палажэнне аб бацькоўскім універсітэце;

- План работы бацькоўскага ўніверсітэта;

- Формы анкет для бацькоў (3- па 1 - й для кожнага цыклу);

- Узор электроннага сертыфіката, усталяванага ўстановай адукацыі ўзору.

 

свернуть

Загад аб арганізацыі бацькоўскага ўніверсітэта

развернуть

З мэтай стварэння ўмоў для павышэння бацькоўскай кампетэнтнасці, гарманізацыі дзіцяча-бацькоўскіх адносін у сям'і і ў адпаведнасці з інструктыўна-метадычным пісьмом Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь “Асаблівасці арганізацыі сацыяльнай, выхаваўчай і ідэалагічнай работы ва ўстановах агульнай сярэдняй адукацыі ў 2020/2021 навучальным годзе”.

ЗАГАДВАЮ:

  1. Стварыць на базе дзяржаўнай установы адукацыі "Бярозавіцкая сярэдняя школа" Пінскага раёна бацькоўскі ўніверсітэт (далей-універсітэт);
  2. Адказнасць за арганізацыю і работу бацькоўскага ўніверсітэта ўскласці на намесніка дырэктара па вучэбна-выхаваўчай рабоце Сцепановіч С.М.;
  3. Намесніку дырэктара па вучэбна-выхаваўчай рабоце Сцепановіч С.М.:

3.1. распрацаваць  Палажэнне аб бацькоўскім універсітэце.

Тэрмін выканання: да 01.11.2020;

3.2. узгадніць кандыдатуры педагагічных работнікаў для кіраўніцтва кафедрамі ўніверсітэта:

кафедра прававых ведаў – Колб В.В.

кафедра ўзроставай і сямейнай псіхалогіі – Амельчанка Л.У.

кафедра педагогікі – Варабей М.М.

кафедра канструктыўных узаемаадносін – Кухарчук А.В.

Тэрмін выканання: да 01.11.2020;

  1. Настаўніку гісторыі Кныш А.У. стварыць на афіцыйным інтэрнэт-сайце школы ўкладку "Бацькоўскі ўніверсітэт" з магчымасцю інтэрактыўных зносін мэтавай аўдыторыі.

Тэрмін выканання: да 01.11.2020;

  1. Класным кіраўнікам 1-11 класаў правесці анкетаванне бацькоў з мэтай выяўлення цяжкасцей і праблем сямейнага выхавання; апрацаваць атрыманыя дадзеныя і перадаць загадчыкам кафедр для вызначэння тэматыкі заняткаў ва ўніверсітэце.

Тэрмін выканання: да 01.11.2020;

  1. Намесніку дырэктара па вучэбна-выхаваўчай рабоце Сцепанавіч С.М. сумесна з кіраўнікамі кафедр і класнымі кіраўнікамі падрыхтаваць план работы ўніверсітэта.

Тэрмін выканання: да 15.11.2020;

  1. Кантроль за выкананнем дадзенага загада ўскласці на намесніка дырэктара па вучэбна-выхаваўчай рабоце Сцепанавіч С. М.
свернуть

ПЛАН РАБОТЫ БАЦЬКОЎСКАГА УНІВЕРСІТЭТА

развернуть

 I ступень – «Маё дзіця – малодшы школьнік»

Назва раздзела, тэмы заняткаў, пералік вывучаемых пытанняў

Тэрміны правядзення

Форма правядзення

1- Ы КЛАС

11

Тэма 1. Адаптацыя навучэнцаў у 1-м класе.

Фізіялагічная, псіхалагічная і сацыяльная адаптацыя навучэнцаў да школы.

Прычыны сацыяльна-псіхалагічнай дэзадаптацыі.

Дапамога дзіцяці ў адаптацыі да школы

кастрычнік

лекцыя/ практыкум/ вэбінар

12

Тэма 2. Рэжым дня школьніка.

Захаванне санітарна-гігіенічных нормаў. Арганізацыя рэжыму дня школьніка. Выхаванне самастойнасці і арганізаванасці ў першакласніка

снежань

гутарка/ практыкум / майстар-клас

13

Тэма 3. Значэнне сямейных традыцый у фарміраванні і развіцці дзіцяці.

Каштоўнасці, традыцыі і звычаі сям'і. Значэнне прыкладу бацькоў у выхаванні дзіцяці.

Значэнне сямейных традыцый у фарміраванні ў дзіцяці жадання працаваць

люты

круглы стол/ дыскусія / форум

14

Тэма 4.Станоўчыя эмоцыі ў жыцці школьніка.

Эмоцыі ў нашым жыцці.

 Значэнне эмацыйна-пачуццёвай сферы для фарміравання паўнавартаснай асобы.

Рэкамендацыі бацькам па развіцці станоўчых эмоцый дзіцяці.

 

красавік

семінар-практыкум/ псіхалагічны трэнінг

 

 

2- І КЛАС

21

Тэма 1. Як бацькі могуць дапамагчы дзіцяці вучыцца.

Захаванне рэжыму дня - важная ўмова паспяховай вучобы дзіцяці.

Кантроль бацькоў за выкананнем хатніх заданняў школьнікаў.

Тыповыя памылкі бацькоў у арганізацыі вучэбнай працы дзіцяці.

лістапад

гутарка / семінар-практыкум/ вэбінар

22

Тэма 2. Галоўныя правілы здаровага ладу жыцця.

Здароўе школьніка і яго поспехі ў вучобе. Фарміраванне здаровага ладу жыцця навучэнцаў малодшых класаў.

Асноўныя правілы здаровага ладу жыцця: рацыянальнае харчаванне, рухальная актыўнасць, станоўчыя эмоцыі.

Роля сям'і ў фізічным выхаванні дзяцей. Кодэкс сямейнага здароўя

студзень

круглы стол/семінар-практыкум/ вэбінар

23

Тэма 3.Уплыў сям'і на эмацыйны стан дзіцяці.

Сямейны дабрабыт і сямейнае няшчасце. Фактары, прычыны і індыкатары сямейнага недабрабыту.

Сем'і са схаванай формай няшчасця.

Уплыў унутрысямейных адносін на развіццё асобы і псіхічнае здароўе дзіцяці

сакавік

лекцыя/ семінар-практыкум / псіхалагічны трэнінг

24

Тэма 4. Працоўнае выхаванне дзяцей у сям'і.

Выхаванне ў працы.

Роля сям'і ў развіцці працаздольнасці вучня.

Як навучыць сучасных  дзяцей  працаваць.

май

круглы стол/форум/ дыскусія/ майстар-клас

3 – І  КЛАС

31

Тэма 1. Значэнне школьнай адзнакі ў жыцці дзіцяці.

Адзнака і ацэнка ведаў навучэнцаў. Крытэрыі ацэнкі.

Уплыў ацэнкі на самаацэнку вучняў.

 Рэкамендацыі бацькам па фарміраванні ў дзіцяці навыкаў самакантролю, умення працаваць самастойна, выхавання цікавасці да ведаў.

кастрычнік

гутарка / семінар-практыкум/ вэбінар

32

Тэма 2. Псіхалагічныя і фізіялагічныя асаблівасці трэцякласнікаў.

Спецыфіка развіцця ўспрымання, увагі, памяці, мыслення ў малодшых школьнікаў.

 Асаблівасці міжасобасных зносін.

 Самаацэнка малодшых школьнікаў.

снежань

лекцыя/ семінар-практыкум / майстар-клас

33

Тэма 3. Здаровая сям'я – здаровае дзіця. Фарміраванне ўменняў і навыкаў здаровага ладу жыцця.

Спорт у жыцці бацькоў і дзяцей.

Асноўныя правілы здаровага ладу жыцця.

люты

 

гутарка / дыскусія / практыкум

34

Тэма 4. Эфектыўныя зносіны ў сям'і – заклад поспеху школьніка.

Сутнасць сямейных зносін.

Сям'я як сістэма міжасобасных узаемадзеянняў.

Зносіны як працэс узаемаўплыву.

 Асаблівасці сямейных зносін.

Культура сямейных зносін.

Уплыў зносін бацькоў з дзецьмі на іх паўнавартаснае развіццё.

Навыкі эфектыўных камунікацый.

Стварэнне ў сям'і атмасферы абароненасці, цяпла і любові.

красавік

семінар-практыкум / псіхалагічны трэнінг

4 –Ы КЛАС

41

Начало формы

Конец формы

Тэма 1. Узроставыя псіхафізіялагічныя асаблівасці навучэнцаў 4-х класаў.   

Пазнавальная рэфлексія: здольнасць усвядоміць прычыны навучальных няўдач і поспехаў.

Фарміраванне адвольнасці пазнавальных працэсаў: увагі, памяці.

Асобасныя асаблівасці малодшых школьнікаў.

лістапад

лекцыя/ вэбінар

42

Тэма 2. Як навучыць свайго дзіцяці жыць у свеце людзей.

Выхаванне культуры паводзін і павагі да людзей у навучэнцаў.

Фарміраванне правілаў паводзін і добрых манер.

Культура асобы: культура знешнасці, зносін, гаворкі.

Эфектыўныя зносіны: асноўныя складаючыя

студзень

круглы стол/ дыскусія / форум / семінар-практыкум

43

Тэма 3. Дзіця і камп’ютар

Камп’ютар дома: карысць ці шкода? Камп’ютарныя гульні.

Уплыў камп’ютара на арганізм і асобу дзіцяці. Плюсы і мінусы выкарыстання камп’ютара школьнікам.

Як правільна арганізаваць працу школьніка за камп’ютарам.

Захаванне здароўя дзіцяці пры працы за камп’ютарам

сакавік

канферэнцыя / круглы стол/ дыскусія / форум / семінар-практыкум

44

 Тэма 4. Кнігі ў жыцці школьніка.

Стаўленне дзіцяці да вучэбнай і мастацкай літаратуры.

Як захаваць любоў да кнігі пры інфармацыйнай перагрузцы ў сучасным свеце

май

круглы стол/ дыскусія / форум/ вэбінар

 

II ступень – "Маё дзіця - падлетак»

Назва раздзела, тэмы заняткаў, пералік вывучаемых пытанняў

Тэрміны правядзення

Форма правядзення

5 –Ы КЛАС

11

Тэма 1. Адаптацыя дзіцяці ў новым калектыве.

Фарміраванне новага навучальнага калектыву 5 класа.

Адаптацыя дзіцяці ў новым асяроддзі. Цяжкасці адаптацыі пяцікласнікаў да школы

кастрычнік

семінар-практыкум/ вэбінар

12

Тэма 2. Дзіця сярод аднагодкаў

Дзіцячы калектыў і яго значэнне ў развіцці асобы школьніка.

Патрэбы дзіцяці ў прызнанні і самарэалізацыі.

Праблемы лідэрства.

Развіццё здольнасці да супрацоўніцтва як перадумова паспяховасці ў жыцці.

Як дапамагчы дзіцяці ў наладжванні адносін з аднагодкамі

снежань

круглы стол/ гутарка / семінар-практыкум

13

Тэма 3. Ваша дзіця вырасла

Асаблівасці малодшага падлеткавага ўзросту.

Фізічнае, псіхічнае і сацыяльнае развіццё малодшых падлеткаў.

Зносіны падлеткаў з аднагодкамі і дарослымі.

Цяжкасці і рызыкі малодшага падлеткавага ўзросту

люты

лекцыя/гутарка/ вэбінар

14

Тэма 4.Меры пакарання і заахвочвання ў сучаснай сям'і.

Пытанні дысцыпліны ў сям'і з малодшымі падлеткамі.

Чаму не працуюць звыклыя метады выхавання.

Як падлетку стаць сябрам без страты бацькоўскага аўтарытэту.

 

красавік

круглы стол/ дыскусія / форум/ вэбінар

6 –Ы КЛАС

21

Тэма 1. Сям'я як персанальнае мікраасяроддзе жыцця і развіцця дзіцяці. Маральныя і культурныя каштоўнасці сям'і.

 Дзіця і задавальненне яго патрэб у сям'і.

Псіхолага-педагагічныя фактары развіцця і выхавання дзіцяці ў сям'і.

Тыпы сямейнага выхавання і іх характарыстыка.

Гарманічнае сямейнае выхаванне, яго асноўныя характарыстыкі.

Праблемы маральнага выхавання дзяцей у сям'і.

Маральныя традыцыі і звычаі. Каштоўнасці сям'і як аснова выхавання дзіцяці

лістапад

лекцыя/ гутарка/ вэбінар

22

Тэма 2. Прафілактыка праблемных паводзін падлеткаў.

 Паводзіны падлеткаў, якія маюць адкланенні. Формы залежных паводзін падлеткаў (курэнне, алкагалізм, наркаманія і інш.).

Прычыны залежных паводзін.

Прафілактыка залежнасцяў у падлеткавым асяроддзі.

Роля бацькоў у папярэджанні паводзін падлеткаў, якія маюць адкланенні.

студзень

семінар-практыкум/ вэбинар/ псіхалагічны трэнінг

23

Тэма 3. Бяспека падлеткаў у сетцы Інтэрнэт.

Віртуальная рэальнасць: магчымасці і небяспека.

Асноўныя правілы медыябяспекі для бацькоў і падлеткаў.

Прафілактыка Інтэрнэт-рызык.

Як зберагчы дзіця ад небяспекі ў сацыяльных сетках

сакавік

круглы стол/ дыскусія / форум/ семінар-практыкум / майстар-клас

24

Тэма 4. Арганізацыя летняга адпачынку падлеткаў.

Правілы бяспечных паводзін летам.

Небяспека вольнага правядзення часу падлеткаў. Аказанне першай медыцынскай дапамогі.

Рэкамендацыі бацькам па забеспячэнні бяспекі дзяцей у летні перыяд

май

канферэнцыя / семінар-практыкум/ вэбінар

7 – Ы КЛАС

31

Тэма 1. Псіхалагічныя і фізіялагічныя асаблівасці сямікласнікаў.

Узроставыя асаблівасці 13-14-гадовых падлеткаў.

Спецыфіка развіцця ўвагі, памяці, мыслення. Палавое паспяванне.

Здароўе школьніка і яго поспехі ў вучобе

кастрычнік

лекцыя/бяседа/ вэбінар

32

Тэма 2. Прафілактыка правапарушэнняў падлеткаў.

Супрацьпраўныя паводзіны непаўналетніх. Фактары і прычыны правапарушэнняў.

Падлеткі " групы рызыкі»

снежань

круглы стол/бяседа/ вэбінар

33

Тэма 3. Правілы паводзін з падлеткамі: асаблівасці пераходнага ўзросту

Жыццё сям'і з дзіцем-падлеткам: барацьба прынцыпаў або пошукі кампрамісаў.

Псіхалагічны клімат у сям'і.

Бацькоўскі аўтарытэт. Як яго набыць і як не страціць.

Правілы ўзаемадзеяння з падлеткам.

люты

канферэнцыя / дыскусія / форум / семінар-практыкум / псіхалагічны трэнінг

34

Тэма 4. Як павысіць вучэбную матывацыю падлеткаў.

Стаўленне падлеткаў да навучання.

Страта цікавасці да вучобы ў падлеткаў - што рабіць і як пазбегнуць.

Прычыны зніжэння вучэбнай матывацыі ў падлеткавым узросце.

Як зацікавіць падлетка навучаннем?

Матывацыя на поспех.

красавік

бяседа/ семінар-практыкум/псіхалагічны трэнінг

8- Ы КЛАС

41

Тэма 1. Жыццёвыя мэты падлеткаў.

Мэты падлеткавага перыяду.

Пастаноўка мэт і іх дасягненні. Паспяховасць у школе як адзін з фактараў паспяховага дасягнення мэт.

лістапад

лекцыя/ бяседа/ вэбінар

42

Тэма 2. Як зберагчы падлетка ад гвалту.

Гвалт і бяспека нашых дзяцей.

Віды гвалту.

Аналіз праблемных сітуацый. Прафілактыка асноўных рызык.

Асаблівасці паводзін «ахвяры»

студзень

канферэнцыя / форум / семінар-практыкум / псіхал.трэнінг

43

Тэма 3. Асцярожна: суіцыд.

Суіцыд сярод непаўналетніх.

Віды і прычыны.

Матывы суіцыдальных паводзін у падлеткаў.

Індыкатары суіцыдальных рызык.

Прафілактыка суіцыдальных паводзін

сакавік

бяседа/семінар-практыкум/ вэбінар

44

Тэма 4. Культура паводзін у канфліктных сітуацыях.

Паняцце "канфлікт".

Шлюбныя сваркі і канфлікты. Развод як псіхатраўмуючы фактар.

Наступствы разводу для мужа і жонкі і дзяцей.

Сямейныя канфлікты ў дыадзе «бацькі-дзеці», прычыны іх узнікнення.

Стратэгіі паводзін у канфлікце, спосабы пераадолення і прафілактыка дзіцяча-бацькоўскіх канфліктаў.

Школьныя канфлікты.

Культура паводзін дарослых і дзяцей пры ўзнікненні школьных канфліктаў.

май

круглы стол / канферэнцыя / семінар-практыкум / псіхалагічны трэнінг

9- Ы КЛАС

51

Тэма 1.Партрэт сучаснага падлетка.

Індывідуальныя асаблівасці падлетка і характэрныя ўзроставыя рысы.

Ключавыя перажыванні ўзросту.

Асобасныя асаблівасці і асаблівасці зносін.

Магчымыя праблемы, знешнія і ўнутраныя канфлікты, стаўленне да вучобы

кастрычнік

лекцыя/ канференцыя/ вэбінар

52

Тэма 2. Агрэсія, яе прычыны і наступствы.

Формы агрэсіўных паводзінаў падлеткаў.

Прычыны агрэсіўнасці і яе ўплыў на ўзаемадзеянне падлетка з навакольнымі людзьмі.

Магчымыя спосабы пераадолення агрэсіўнасці ў паводзінах падлетка.

Рэкамендацыі для бацькоў па прафілактыцы і карэкцыі агрэсіўных паводзін падлетка

снежань

бяседа/ семінар-практыкум/ вэбінар

53

Тэма 3. Фарміраванне здаровага ладу жыцця: шкодныя звычкі і як ім супрацьстаяць.

Падлеткавы ўзрост як фактар рызыкі для ўзнікнення шкодных звычак і залежнасцяў.

Фарміраванне ў падлеткаў патрэбнасці ў здаровым ладзе жыцця, адказнасці за сваё здароўе.

Прафілактыка шкодных звычак

люты

лекцыя/ бяседа/ семінар-практыкум

54

Тэма 4. Прафесійная арыентацыя дзевяцікласнікаў.

Як дапамагчы падлетку выбраць прафесію? Прафесійныя намеры і магчымасці навучэнцаў.

Уплыў сям'і на выбар прафесіі падлеткам.

Як бацькі могуць падтрымаць дзіця пры выбары прафесіі?

Знаёмства бацькоў навучэнцаў з вынікамі дыягностыкі схільнасцей, здольнасцей і прафесійных інтарэсаў падлеткаў

красавік

канференцыя/ форум/ семінар-практыкум/вэбінар

 

 

III ступень – Маё дзіця-старшакласнік

Назва раздзела, тэмы заняткаў, пералік вывучаемых пытанняў

Тэрміны правядзення

Форма правядзення

10 – Ы КЛАС

11

Тэма 1. Здароўе - гэта жыццё.

Фактары рызыкі для здароўя сучаснай моладзі.

Праблема здаровага харчавання. Захапленне дыетамі.

Гіпадынамія - праблема сучасных маладых людзей.

Стрэс і яго ўплыў на здароўе.

Шкодныя звычкі. Захаванне здароўя і правілы здаровага ладу жыцця.

Рэжым дня.

лістапад

лекцыя/ бяседа/ семінар-практыкум/ вэбінар

12

Тэма 2. Першае каханне ў жыцці вашага дзіцяці.

Асаблівасці юнацкай любові.

Культура паводзін закаханых.

Як дапамагчы, а не нашкодзіць  дзіцяці, якое становіцца дарослым

снежань

круглы стол/ дыскусія/ форум/ майстар-клас

13

Тэма 3. Роля сям'і ў фарміраванні рэпрадуктыўнага здароўя юнакоў і дзяўчат.

Рэпрадуктыўнае здароўе юнакоў і дзяўчат. Фактары рызыкі для рэпрадуктыўнага здароўя.

Умовы захавання рэпрадуктыўнага здароўя.

Адносіны паміж юнакамі і дзяўчатамі, любоў і сэксуальныя адносіны.

Рызыкоўныя паводзіны моладзі. Незапланаваная цяжарнасць і аборт. Прафілактыка ЗППП.

Стыль жыцця і рэпрадуктыўнае здароўе моладзі. Уплыў сямейнага выхавання на фарміраванне ў падлеткаў каштоўнасці рэпрадуктыўнага здароўя

 

люты

бяседа/ круглы стол/ вэбінар

14

Тэма 4. Як дапамагчы старшакласніку здабыць упэўненасць у сабе?

Уплыў сарамлівасці і няўпэўненасці на вучэбныя поспехі старшакласніка. Шляхі пераадолення сарамлівасці і няўпэўненасці старшакласніка дома і ў школе

 

красавік

круглы стол/дыскусія/ псіхалагічны тренінг, вэбінар

11 – Ы КЛАС

21

 Тэма 1. Як дапамагчы старшакласніку ў прафесійным самавызначэнні?

Вызначэнне прафесійных схільнасцей і здольнасцей старшакласнікаў.

Фактары, якія ўплываюць на выбар прафесіі. Роля бацькоў у працэсе выбару прафесіі і самавызначэнні старшакласніка.

Прыярытэты старшакласнікаў у выбары прафесіі.

Прафесійныя дынастыі.

Дапамога старшакласнікам у выбары будучай прафесіі

кастрычнік

семінар-практыкум/ форум/ вэбінар

22

Тэма 2. Як зберагчы дзіця ад залежнасцей?

Залежныя паводзіны, іх прычыны, фактары рызыкі.

Фарміраванне залежнасці.

Віды пагроз, якія ўяўляюць небяспеку для жыцця, фізічнага, псіхічнага і маральнага здароўя і паўнавартаснага развіцця старшакласніка.

Інтэрнэт-залежнасць.

Шляхі прафілактыкі і пераадолення: памятка для бацькоў

снежань

канференцыя/ бяседа/ практыкум

23

Тэма 3. Падрыхтоўка старшакласнікаў да будучага сямейнага жыцця.

Выхаванне старшакласніка як будучага сем'яніна.

Фарміраванне ўсвядомленага стаўлення да ўступлення ў шлюб і будучага сямейнага жыцця.

Фарміраванне каштоўнасных адносін да бацькоўства, нараджэння і выхавання дзяцей.

Роля сямейных узаемаадносін і традыцый у падрыхтоўцы старшакласнікаў да сямейнага жыцця

люты

круглы стол/ дыскусія/ форум/ вэбінар

24

Тэма 4. Як дапамагчы дзіцяці ў перыяд падрыхтоўкі да іспытаў?

Прафілактыка экзаменацыйнага стрэсу. Фактары, якія ўзмацняюць і якія зніжаюць трывогу.

Як дапамагчы старшакласніку справіцца з трывогай (мнематэхнікі, прыёмы канцэнтрацыі ўвагі і прыёмы паслаблення ў стрэсавай сітуацыі).

 Супрацоўніцтва бацькоў і педагогаў у перыяд падрыхтоўкі старшакласнікаў да іспытаў.

Дапамога ў падрыхтоўцы да іспытаў: правілы для бацькоў выпускнікоў.

Рэжым вучэбнай працы і адпачынку ў экзаменацыйны перыяд

красавік

семінар-практыкум/ майстар-клас/ псіхалагічны трэнінг

 

 

свернуть